Bästa Plattformen För Epostmarknadsföring 2022

Letar du efter ett verktyg som erbjuder en lösning för dina epostmarknadsföringskampanjer? Vi listar de 15 bästa plattformarna just nu för att skicka marknadsföringsmejl, nyhetsbrev och driva försäljning!

15 Bästa Epostmarknadsföringstjänsterna

Mailchimp

av Intuit

Hur är Mailchimp som e-postmarknadsföringsplattform?

Mailchimp är ett marknadsföringsplattform som erbjuder växande företag möjligheten att börja marknadsföra smartare och därmed växa snabbare. Plattformen gör det enkelt för företag att komma igång och öka sin närvaro online genom att komma i kontakt med sin målgrupp. Företag kan med hjälp av användarvänliga verktyg skapa effektiva marknadsföringskampanjer via sociala medier, landningssidor, annonser och e-post mm. Mailchimp har även en gratis plan som erbjuder dig de flesta av deras användbara verktyg. Då får du även deras inbyggda CRM-system.

Nyckelfunktioner:

Kostnad: FREE och uppåt

Målsidor: Ja

Målgruppssegmentering: Ja

Design: Drag & Drop-editor

Färdiga Epostmallar: Ja

Support: Chatt/Mail/Telefon

A/B-test: Ja

Abandon Cart: Ja

Produktrekommendationer: Ja

Kundresa: Ja

Marknadsföringsautomation: Ja

Antal Prenumeranter: Från 1 till obegränsat

Campaign Monitor

av CM Group

Hur är Campaign Monitor som e-postmarknadsföringstjänst?

Campaign Monitor är ett användarvänligt verktyg för företag som vill boosta sin e-postmarknadsföring. Med deras verktyg kan du enkelt öka engagemanget hos dina kunder med snygga och relevanta nyhetsbrev samt fina mallar. Du har även tillgång till dra-och-släpp gränssnitt, och kanske det mest användbara, kampanjspårningsanalyser. Med Campaign Monitors enkla engagemangsbaserade segmentering kan du enkelt skicka ut riktat innehåll till dina prenumeranter, utan någon teknisk bakgrund överhuvudtaget.

Nyckelfunktioner:

Kostnad: Från 9$

Målsidor: Ja

Målgruppssegmentering: Ja

Design: Drag & Drop-builder

Färdiga Epostmallar: Ja

Support: Chatt/Mail/Telefon

A/B-test: Ja

Abandon Cart: Ja

Produktrekommendationer: Ja

Kundresa: Ja

Marknadsföringsautomation: Ja

Antal Prenumeranter: Från 1 till obegränsat

Logo of Drip

Drip

av Drip

Hur är Drip som e-postmarknadsföringsverktyg?

Drip är en SaaS-programvara för e-postmarknadsföring som har extra fokus på funktioner som ökar försäljningen. E-handelsplattformar som stöds via färdiga integrationer är Shopify, Woocommerce, Bigcommerce och Magento, och för mer unika ehandelslösningar finns det bra möjligheter att integrera via Drips API. Supporten, som framförallt sker via Chatt och Email, är exceptionellt hjälpsam och trevlig att ha att göra med. Enda minuset med chattsupporten är att den för oss svenskar öppnar först kl 16.00. Drips Automatiserade Workflowfunktion är anpassningsbar och det går att skapa väldigt funktionella flöden, både enkla sådana och mer avancerade. Det enda riktigt stora minuset för Drip är att deras färdiga formulärslösning är begränsande. Även om man har in-house-kompetens som kan sitta med custom design är den fortsatt svår att göra användbar till mer avancerade tillämpningar, så vårt förslag är att man använder någon av Drips integrationer för formulärsdelen.

Nyckelfunktioner:

Kostnad: FREE och uppåt

Målsidor: Ja

Målgruppssegmentering: Ja

Design: Drag & Drop-editor

Färdiga Epostmallar: Ja

Support: Chatt/Mail/Telefon

A/B-test: Ja

Abandon Cart: Ja

Produktrekommendationer: Ja

Kundresa: Ja

Marknadsföringsautomation: Ja

Antal Prenumeranter: Från 1 till obegränsat

getresponse - logo

GetResponse

av GetResponse

Hur är GetResponse som e-postmarknadsföringsverktyg?

GetResponse har ett större innehåll än många andra, och trots det har dem lyckats göra utbildningstiden rätt kort. Nej, det tar inte så kort tid att lära sig GetResponse som exempelvis Sendinblue, men UX och UI gör navigeringen förhållandevis lätt och trevlig så du stöter inte på särskilt många frustrerande stunder under utbildningens gång. Vad är det då för innehåll som är mer utförligt byggt hos GetResponse? Exempelvis erbjuds det 4 olika sorters A/Btest, där de flesta har 1 sort. Det finns massvis med integrationer för att förlänga funktionerna den vägen (130 st). Det finns en väl fungerande Spam Checker. Och där finns en funktion som heter ”Perfect Timing” som optimerar klockslaget för sändning av epost… För varje individ på listan. GetResponse har en gratisplan på upp till 500 kontakter som gör att du kan testköra verktyget i lugn och ro.

Nyckelfunktioner:

Kostnad: FREE och uppåt

Målsidor: Ja

Målgruppssegmentering: Ja

Design: Drag & Drop-editor

Färdiga Epostmallar: Ja

Support: Chatt/Mail/Telefon

A/B-test: Ja

Abandon Cart: Ja

Produktrekommendationer: Ja

Kundresa: Ja

Marknadsföringsautomation: Ja

Antal Prenumeranter: Från 1 till obegränsat

FAQ om e-postmarknadsföringsplattformar

Vad är fördelarna med epostmarknadsföring?

E-postmarknadsföring kan hjälpa företag att nå en bredare målgrupp, öka försäljningen, ta tillbaks övergivna kundvagnar och förbättra/utveckla din relation med din audience. Epostmarknadsföring är i många fall en av de billigare sätten att marknadsföra sig på.

Hur bygger man bäst en email-lista?

Bygg din email-lista genom att erbjuda dina webbplatsbesökare eller följare på sociala medier något som inte kräver något tillbaka, via en så kallad lead generator. En lead generator kan vara en nedladdbar resurs i form av t.ex en e-bok eller PDF med sammanställd data, en give-away, eller en gratis utbildning.

Vilka regler/lagar behöver man förhålla sig till när man gör sina epostmarknadsföringskampanjer?

Inom europa gäller GDPR som kräver att du skyddar dina användares integritet och undviker att skicka e-postmeddelanden till köpta listor, eller listor där användarna inte accepterat epostmarknadsföring. Vidare, för Sverige specifikt, reglerar vi Email Spam via Marknadsföringslagen (1995:450) – ”Swedish Marketing Act”. I USA regleras det här istället via CAN-SPAM.